5 Ocak 2011 Çarşamba

türkiye

sallanıyor. o ilişki biçimini üreten mekanlar. yorgun dizlerim. eksilen etler.
yazılı bir el. yeşil tırnak. boğuk boyun. gözler. kapanırken.
yok yok. somut olamayacağım. bunu yapamayacağım. yazıldığı gibi okuma.
mekan ve zaman ve tül.
bittim.
aradın. saçmasın. bambaşka bir yerden bana nasıl ulaşırsın. bana ulaşmak mı?
yine olmadı. yine fırladı.
sen ama otel ağızlı, korkuttun ve taksideyim.
tanıdıkmış. karakter değişiyor. plot aynı plot. karakter çok acayip. çok feci değişiyor.
utanıyorum.
ben utanıyorum.
ben hep utanıyorum.
ben çok utanıyorum.
aslında. belki de kibir bu. belki de olmamışlık. belki de bir çürük meyve tadı.
belki de sadece yorgunluk. hadi yazı dili ile olsun. yorgunluk be güzelim.
en güzelim. en tatlım. en yorgunum. yorgun ve işçiyken ne kadar da yorgunsun.
yaparken ve dans etmezken ne kadar da yorgunsun.
konuşurken ve susarken ne kadar da yorgunsun.
başlıkta türkiye, ne kadar uzaklaşıyorum senden.
oysa sen benim coğrafyamsın.
ezberlediğim atlaslardaki gibi değil.
oldu işte. başıma sen geldin. seninle sıklıkla tutkulu oluyoruz.
seninle yok sensiz. kandırmalar. bedenimden sesler geliyor.
türkiye. düriye gibi. çok yordun beni.
onları attın. onları tekmeledin. beni hep çalıştırıyorsun.
çalışmam çok çalışmam gerek. kendi payıma düşenle seni kurtaramam ama dokunabilirim.
bu yol belki beni de kurtarır. kurtulmasak ne olur? kurtlar. kurtlarımız.
toprakla uğraşmak elektrik alıyor diyorlar.
ölürken toprağa gitmek güzel olabilir öyleyse.
bazen çok sıkılıyorum. g'den mesela. nasıl da sıkılıyorum. şifreli yazdım. çünkü ben bir sansürcü yumağıyım. buna, bu kadarına bile tahammülüm yok.
ve herkes somut konuşuyor. yine öteki çıktı.
bu yollar. bu ışıklı yollar. kendime sarılıp görünmeyen kabuklarımı üfleyeceğim.
biliyor musun?
sen her şeyi bilirsin.
ne kadar da planlısın.
işçi olmak. arı gibi vızıldamak. hepsi senin için. aa biliyor musun?
askerde üstünden geçenlerle tanışmış. ben onlarla yaşadım. yüz sene yaşadım hem de.
üstlerinden geçilmişlerle. üstlerine üst üstlü çıkarlar. kolum öyle yorgun ki.
tamam yazı en kolayı. ama hadi ters bir kelime yaz da çok ulvi dursun. kolayın zorluğu, güzelin içindeki çirkin ve her iyinin bir kötüsü! ne basit oldu değil mi ve di mi. bok ve kaka ve dışkı ve gayata mıydı? daha var mı? kıç ve göt ve popo arasındaki fark nedir? kültür. seni mahfedicem. doğallık. seni zeytinlerden toplıcam. karnım. seni 3'e bölücem. 5 ile çarpıcam. amına koyucam. işte oldu! küfürlere döndük. küfürlerle olan sorununu çöz. yeniden ürettin bravo. sistemi, gender'ı, kodları, şak şak. hassiktir. benim küfrüm yok. bunlar benim değil. cici kız. ve film noir. bir küfür kitabı bulucam. ya da gidip uyumalı.

iyi geceler derken 8 yaşında eve gelen tüm misafirleri öpen bir kız çocuğu vardı.

..
..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder